El passat 10 de gener els nens i nenes de sisè de l'escola Arc Iris vam anar al homenatge que es feia a la platja de la Barceloneta per conmemorar el 80è aniversari del bombardeig de l'Escola del Mar. Vam ser-hi tot el matí i, a part de l'acte institucional, vam poder compartir jocs a la platja així com una xocolata calenta amb les altres escoles convidades. Ens ho vam passar genial. Aquí us deixem la nostra petita aportació en forma de text que vam llegir com a representació de l'escola. 

Els nens i nenes de l’escola Arc Iris vam reflexionar de forma col·lectiva i posteriorment en petit grup sobre la importància que té la cultura de la pau.

Aquest any ha donat la casualitat que celebrem el 75è aniversari i hem pogut veure per mitjà de reculls,objectes i explicacions com era la nostra escola. Un mes després, vam poder veure el reportatge de l’escola del Mar explicat per en Mariano Pensin.

A partir d’aquí ens hem adonat de com és d’important educar per la pau,per la igualtat; deixant que tots els nens i nens tinguem accés als estudis i, sobretot, fet les coses de forma diferent i original, com era el cas d’aquesta escola.

Entenem, també, que l’acció de llençar una bomba és sinònim de destruir. Destruir és el contrari de crear, i crear pot ser sinònim d’aprendre. Tots i totes vam poder imaginar-nos que aquella bomba podria haver caigut a la nostra escola, i aquesta ens va fer pensar que destruirien una part de tots nosaltres, els nens de sisè i de tots els alumnes.

Estem molt contents d’haver estat convidats a aquest acte. Com escola tenim moltes coses en comú, a més de ser veïns de districte. Gràcies.

El passat dijous 30 de novembre, la classe de sisè va rebre la visita del historiador Mariano Pensin. Ens va explicar, mitjançant imatges i un reportatge, com era d'important l'escola del Mar i les escoles Municipals en general. Quina era la gran tasca pedagògica d'innovació que van fer i com aquesta es va veure tallada per el nou model d'escola a partir de l'any 1939. D'altra banda, i en particular l'escola del Mar, va partir un bombardeig que va acabar físicament amb l'edifici situat a peu de platja. És per això que aquest any celebren el 80è aiversari d'aquell trist esdeveniment. Com escola Municipal pertanyent al mateix districte, hem estat convidats el dia 10 de gener a participar d'un acte institucional a la platja on hi havia l'antic edifici. No hi faltarem!

M2WEB

Han  estat  unes  colònies  genials,  plenes  d'aventura,  gresca,  convivència,...

1IMG 20171110 WA0001

Aunnamed 1    Cunnamed

Bunnamed 2

 

SEGON SUPER DIVERTIT DIA DE COLÒNIES.

AVUI FEM D’EXPLORADORS, CAÇADORS, CICLISTES I ESCALADORS.

CONQUERIREM LA MUNTANYA! :)

3

2

1

IMG 20171109 WA0005IMG 20171109 WA0009

IMG 20171109 WA0003

IMG 20171109 WA0002

 

Hi havia una sèrie de temes que ens interessava investigar per desenvolupar el Projecte:

- Com seran les ciutats del futur?
- Com seran les cases?
- Com seran els mitjans de tranports?
- Com afectara el canvi climàtic en la vida de les persones?
- Com es desenvoluparan les societats? Quina serà l'esperança  de vida?
- Quins invents hi haurà? "Wearable" en el camp de la salut,    les Google Glass per aplicacions professionals, nous materiasls,  etc.
- Quin paper tindrà la intel·ligència artificial en tot plegat? Com  serà la convivència entre els robots   i els humans? Quin paper  tindrà la robòtica en els conflictes bèlics? Com evolucionarà  l'ecosistema dels sensors i dels drons?
- Com serà l'alimentació?
- Quin tipus de treballs hi haurà pels humans? Com serà la  relació laboral i l'economia?
- Quins canvis es produïran en les llengües?
- Quina mena de consum cultural hi haurà?
- Haurem d'anar a viure a altres planetes? Per què? Hi haurà    vida més enllà de la Terra, com l'entenem ara?

 

IMATGE NENS FUTUR

La Vanguardia

Tots aquess interrogants que ens vàrem plantejar han estat objecte d'estudi i de recerca.

Després de realitzar cada grup la seva part del projecte ho vàrem posar en comú fent les exposicions a classe de forma oral en presentació google. Cada grup treballava a classe i feia la recerca a partir de materials donats per les mestres i per la recerca pròpia del grup. Ho compartien al Drive. Cada grup tenia un coordinador que dinamitzva i seguia el treball de grup i també individual, el mateix feien le mestres, orientant al grup, recolçant-lo, guiant-lo, fent el seguiment del que estava fent i fent propostes de millora.

IMG 0340  IMG 0343

IMG 0350  IMG 0433

IMG 0351

IMG 0467 IMG 0487

Conferència del pare de l'Abril, arquitecte.

IMG 0862a 

IMG 0885a

IMG 0939a

També vàrem realitzar una sèrie d'activitats

IMG 1051a

IMG 1086a IMG 1113a

IMG 1122a 

Dissenyant una casa

IMG 5388a

IMG 5404a

Realitzant una prova

IMG 0805a

IMG 0813a

IMG 0223

Eines i recursos que hem utilitzat

Google Apps for Eeducation

Google drive: documents de Google i presentacions de Google...

Web (cerca d’imatges a Pixabay i Freepik)

Aplicacions: Kahoot, Plickers, Padlet, Aurasma, Edpuzzle, Sketchup 

Material divers: documents, articles, vídeos, etc.

Ordinadors, portàtils i tablets. 

Estratègia d'aprenentatge. Flippet Classroom

 

Presentant les exposicions

INTEL ARTIF4 INTEL. ARTIFIC2   

Invents3 La vida a latres planetes4

Les cases del futur1 Les llengües

IMG 0517

Valorant els companys i també fent l'autoavaluació. Rúbrica

IMG 0516

 Preparant les exposicions per les famílies

IMG 0492 IMG 0498

Finalment cada grup va fer una exposició oral del seu treball davant de les famílies i els coordinaors de grup els hi van parlar de la metodoloiga de treball, dels objectius i criteris d'valuació, del porfoli i del seu paper com a coordinadors. Fou una tarda-nit emocionat, per tot el que significava fer una exposició oral als pares i mares, que va durar 1:30h aproximadament. Va ser tot un èxit!

En format paper es van presentar els treballs i porfoli dels alumnes i el document elaborat per la mestra de socials "Metodologia de treball. Treballar per Projectes·", on es recull tot el procés de treball, realitzat pels alumnes i mestres.