Imprimeix

VOLEM SABER QUÈ ES COMMEMORA

L'ONZE DE SETEMBRE

Alumnes de 6è

feliç diada de Catalunya. portada

"No podrem mai ser si no som lliures"
Versos de Salvador Espriu

Discurs de Pau Casals davant l'ONU, en recollir la Medalla de la Pau el 1971

 

 

 El procés de treball davant aquesta pregunta serà:

Introducció

Ja sabeu que l'Onze de setembre celebrem la Diada Nacional de Catalunya, però, què en sabeu d'aquesta diada? Què va passar un onze de setembre?
Abans d’iniciar la recerca i investigar caldrà que us organitzeu els tres nens i nenes que formeu el grup, omplint la graella on anotareu quina responsabilitat té cadascú dins del grup. Heu de tenir en compte qui s’encarrega de redactar, fer correcció lingüística, la tècnica informàtica i audiovisual, etc.
En primer lloc haureu de cercar la informació que us correspon i recollir-la. També podeu recollir imatges, fotografies i vídeos que us interessi. Per això consultareu diferents webs, premsa, visionareu vídeos, etc.
Caldrà fer una recerca en la històrica de Catalunya, en el període de la Guerra de Successió Espanyola i la instauració de l’Absolutisme borbònic, el context internacional, els fets de 1714 i el setge de Barcelona i buscareu informació sobre les conseqüències que va tenir per Catalunya, què fou el Decret de Nova Planta? i quin paper van tenir els personatges com Felip V, Carles d’Àustria, Rafel de Casanovas i Josep Moragues.

bandols guerra de successio espanyola1

Barcelona escenaris de la guerra de successió. 1714. 1  El final del setge. Barcelona

 

Tasques

La tasca a fer serà resoldre unes preguntes que trobareu en el dossier que teniu i ho podreu fer amb la informació que s’adjunta, així com també amb els webs i vídeos que consulteu. Hi ha també l’opció de fer una presentació en power.
Cada grup treballarà a classe els vídeos, els textos i les imatges. Alguns cops fareu activitats amb tot el grup classe per compartir i reflexionar conjuntament. Cada grup exposarà els seus punts de vista. I també en algun moment ho fareu a nivell individual.
Finalment fareu una conferència o gravació o un vídeo en anglès explicant la nostra Diada, per això caldrà fer un guió, on haurem d’aprendre a sintetitzar i tenir clar quines són les idees principals que volem transmetre, per donar a conèixer l’11 de setembre.

Any del tricentenari

 

Procés

Iniciarem el tema amb tot el grup classe, fent una pluja d’idees sobre el que sabeu. Es tractarà de veure el que coneixeu en un inici i quins coneixements adquiriu al llarg del treball, veure com sou capaços de reflexionar sobre els fets ocorreguts a Catalunya en aquest període i quin anàlisis arribeu a fer en finalitzar el projecte.
Realitzareu un conjunt d’ACTIVITATS sobre “L’onze de setembre, la guerra de successió i els fets de 1714 a Catalunya”. El material de consulta i webs ja està a la vostra disposició.

 

L'Onze de Setembre

A partir d'una manifestació actual d'un 11 de setembre, un avi explica a la seva néta les causes, el desenvolupament i les conseqüències de la Guerra de Successió (1700-1714), referint-se especialment a la jornada de l'Onze de Setembre de 1714.

http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=18134&p_alg=onze%20setembre

 

12 animacio setembre1

                                                         Font dibuix: tricentenari

 
Avaluació

L’avaluació consistirà en la revisió conjunta per part dels equips i per la mestra dels aspectes següents:

Cada equip farà la rúbrica  d’avaluació i cada membre l’autoavaluació. La mestra també farà la rúbrica.