La Iulia i la MaiKa de 6è hem escrit aquests textos.

El què més m’ha agradat de la festa de la Castanyada a l’escola

El que més m’ha agradat de la Castanyada a l’Arc Iris és quan vam anar a la vora del foc a torrar castanyes, especialment em va encantar l’olor de les castanyes quan es torraven. Les castanyes eren dolces i em van agradar força. Era la primera vegada que en menjava. En el meu país, Moldàvia, tenim castanyes però no es mengen, al menys no en menjaven la meva família. No tenia ni idea que es poguessin menjar.

Mentre es torraven les castanyes vam cantar cançons a la vora del foc, acompanyats per l’Alegria amb la seva guitarra. Eren cançons molt boniques. Sento no saber les cançons que cantaven els meus companys de curs, per això no vaig poder cantar-les, però m’agradaria saber-les. Quina pena que sols estigui aquest curs a l’Arc Iris! ja que no podré cantar les cançons el proper any, però qui sap? potser a l’institut les aprengui i les pugui cantar.

Iulia

castanyes1

Què sento quan escolto una peça de música que m’agrada?

La música que m’agrada és la “Bachata”, és un gènere de la música llatina, es va originar a la República Dominicana. Aquest gènere sovint és romàntic, trist, també es nomena “Amargui”. Aquesta música em dóna moments de felicitat i em fa sentir tranquil·la, així és com em sento en escoltar-la.

Maika

Iulia i Maika

M’agrada molt escoltar la música del compositor Mozart, especialment la Sonata per a  piano nº 11. Les peces que més m’agraden són les de piano i violí. Penso que Mozart fou el millor compositor de música clàssica. La Sonata per a piano nº 11 és una peça que em relaxa i mentre l’escolto no penso en res, hem deixo anar i sento a dins meu una sensació de pau i plaer. M’agrada el seu ritme i el seu moviment, a vegades quan l’escolto repeteixo els compassos i visualitzo la seva imatge, ell tocant al piano i jo gaudint de la seva música.

Iulia