Hi havia una sèrie de temes que ens interessava investigar per desenvolupar el Projecte:
- Com seran les ciutats del futur?
- Com seran les cases?
- Com seran els mitjans de tranports?
- Com afectara el canvi climàtic en la vida de les persones?
- Com es desenvoluparan les societats? Quina serà l'esperança de vida?
- Quins invents hi haurà? "Wearable" en el camp de la salut, les Google Glass per aplicacions professionals, nous materiasls, etc.
- Quin paper tindrà la intel·ligència artificial en tot plegat? Com serà la convivència entre els robots i els humans? Quin paper tindrà la robòtica en els conflictes bèlics? Com evolucionarà l'ecosistema dels sensors i dels drons?
- Com serà l'alimentació?
- Quin tipus de treballs hi haurà pels humans? Com serà la relació laboral i l'economia?
- Quins canvis es produïran en les llengües?
- Quina mena de consum cultural hi haurà?
- Haurem d'anar a viure a altres planetes? Per què? Hi haurà vida més enllà de la Terra, com l'entenem ara?
La Vanguardia
Tots aquess interrogants que ens vàrem plantejar han estat objecte d'estudi i de recerca.
Després de realitzar cada grup la seva part del projecte ho vàrem posar en comú fent les exposicions a classe de forma oral en presentació google. Cada grup treballava a classe i feia la recerca a partir de materials donats per les mestres i per la recerca pròpia del grup. Ho compartien al Drive. Cada grup tenia un coordinador que dinamitzva i seguia el treball de grup i també individual, el mateix feien le mestres, orientant al grup, recolçant-lo, guiant-lo, fent el seguiment del que estava fent i fent propostes de millora.
Conferència del pare de l'Abril, arquitecte.
També vàrem realitzar una sèrie d'activitats
Dissenyant una casa
Realitzant una prova
Eines i recursos que hem utilitzat
Google Apps for Eeducation
Google drive: documents de Google i presentacions de Google...
Web (cerca d’imatges a Pixabay i Freepik)
Aplicacions: Kahoot, Plickers, Padlet, Aurasma, Edpuzzle, Sketchup
Material divers: documents, articles, vídeos, etc.
Ordinadors, portàtils i tablets.
Estratègia d'aprenentatge. Flippet Classroom
Presentant les exposicions
Valorant els companys i també fent l'autoavaluació. Rúbrica
Preparant les exposicions per les famílies
Finalment cada grup va fer una exposició oral del seu treball davant de les famílies i els coordinaors de grup els hi van parlar de la metodoloiga de treball, dels objectius i criteris d'valuació, del porfoli i del seu paper com a coordinadors. Fou una tarda-nit emocionat, per tot el que significava fer una exposició oral als pares i mares, que va durar 1:30h aproximadament. Va ser tot un èxit!
En format paper es van presentar els treballs i porfoli dels alumnes i el document elaborat per la mestra de socials "Metodologia de treball. Treballar per Projectes·", on es recull tot el procés de treball, realitzat pels alumnes i mestres.