El passat 10 de gener els nens i nenes de sisè de l'escola Arc Iris vam anar al homenatge que es feia a la platja de la Barceloneta per conmemorar el 80è aniversari del bombardeig de l'Escola del Mar. Vam ser-hi tot el matí i, a part de l'acte institucional, vam poder compartir jocs a la platja així com una xocolata calenta amb les altres escoles convidades. Ens ho vam passar genial. Aquí us deixem la nostra petita aportació en forma de text que vam llegir com a representació de l'escola.

Els nens i nenes de l’escola Arc Iris vam reflexionar de forma col·lectiva i posteriorment en petit grup sobre la importància que té la cultura de la pau.

Aquest any ha donat la casualitat que celebrem el 75è aniversari i hem pogut veure per mitjà de reculls,objectes i explicacions com era la nostra escola. Un mes després, vam poder veure el reportatge de l’escola del Mar explicat per en Mariano Pensin.

A partir d’aquí ens hem adonat de com és d’important educar per la pau,per la igualtat; deixant que tots els nens i nens tinguem accés als estudis i, sobretot, fet les coses de forma diferent i original, com era el cas d’aquesta escola.

Entenem, també, que l’acció de llençar una bomba és sinònim de destruir. Destruir és el contrari de crear, i crear pot ser sinònim d’aprendre. Tots i totes vam poder imaginar-nos que aquella bomba podria haver caigut a la nostra escola, i aquesta ens va fer pensar que destruirien una part de tots nosaltres, els nens de sisè i de tots els alumnes.

Estem molt contents d’haver estat convidats a aquest acte. Com escola tenim moltes coses en comú, a més de ser veïns de districte. Gràcies.