La Iulia i la MaiKa de 6è hem escrit aquests textos.

 

El què més m’ha agradat de la festa de la Castanyada a l’escola

El que més m’ha agradat de la Castanyada a l’Arc Iris és quan vam anar a la vora del foc a torrar castanyes, especialment em va encantar l’olor de les castanyes quan es torraven. Les castanyes eren dolces i em van agradar força. Era la primera vegada que en menjava. En el meu país, Moldàvia, tenim castanyes però no es mengen, al menys no en menjaven la meva família. No tenia ni idea que es poguessin menjar.

Mentre es torraven les castanyes vam cantar cançons a la vora del foc, acompanyats per l’Alegria amb la seva guitarra. Eren cançons molt boniques. Sento no saber les cançons que cantaven els meus companys de curs, per això no vaig poder cantar-les, però m’agradaria saber-les. Quina pena que sols estigui aquest curs a l’Arc Iris! ja que no podré cantar les cançons el proper any, però qui sap? potser a l’institut les aprengui i les pugui cantar.

 Iulia

castanyes1

 

Què sento quan escolto una peça de música que m’agrada?

La música que m’agrada és la “Bachata”, és un gènere de la música llatina, es va originar a la República Dominicana. Aquest gènere sovint és romàntic, trist, també es nomena “Amargui”. Aquesta música em dóna moments de felicitat i em fa sentir tranquil·la, així és com em sento en escoltar-la.

                       Maika

Iulia i Maika

 

M’agrada molt escoltar la música del compositor Mozart, especialment la Sonata per a  piano nº 11. Les peces que més m’agraden són les de piano i violí. Penso que Mozart fou el millor compositor de música clàssica. La Sonata per a piano nº 11 és una peça que em relaxa i mentre l’escolto no penso en res, hem deixo anar i sento a dins meu una sensació de pau i plaer. M’agrada el seu ritme i el seu moviment, a vegades quan l’escolto repeteixo els compassos i visualitzo la seva imatge, ell tocant al piano i jo gaudint de la seva música.

Iulia

VOLEM SABER QUÈ ES COMMEMORA

L'ONZE DE SETEMBRE

Alumnes de 6è

feliç diada de Catalunya. portada

"No podrem mai ser si no som lliures"
Versos de Salvador Espriu

Discurs de Pau Casals davant l'ONU, en recollir la Medalla de la Pau el 1971

 

 

 El procés de treball davant aquesta pregunta serà:

Introducció

Ja sabeu que l'Onze de setembre celebrem la Diada Nacional de Catalunya, però, què en sabeu d'aquesta diada? Què va passar un onze de setembre?
Abans d’iniciar la recerca i investigar caldrà que us organitzeu els tres nens i nenes que formeu el grup, omplint la graella on anotareu quina responsabilitat té cadascú dins del grup. Heu de tenir en compte qui s’encarrega de redactar, fer correcció lingüística, la tècnica informàtica i audiovisual, etc.
En primer lloc haureu de cercar la informació que us correspon i recollir-la. També podeu recollir imatges, fotografies i vídeos que us interessi. Per això consultareu diferents webs, premsa, visionareu vídeos, etc.
Caldrà fer una recerca en la històrica de Catalunya, en el període de la Guerra de Successió Espanyola i la instauració de l’Absolutisme borbònic, el context internacional, els fets de 1714 i el setge de Barcelona i buscareu informació sobre les conseqüències que va tenir per Catalunya, què fou el Decret de Nova Planta? i quin paper van tenir els personatges com Felip V, Carles d’Àustria, Rafel de Casanovas i Josep Moragues.

bandols guerra de successio espanyola1

Barcelona escenaris de la guerra de successió. 1714. 1  El final del setge. Barcelona

 

Tasques

La tasca a fer serà resoldre unes preguntes que trobareu en el dossier que teniu i ho podreu fer amb la informació que s’adjunta, així com també amb els webs i vídeos que consulteu. Hi ha també l’opció de fer una presentació en power.
Cada grup treballarà a classe els vídeos, els textos i les imatges. Alguns cops fareu activitats amb tot el grup classe per compartir i reflexionar conjuntament. Cada grup exposarà els seus punts de vista. I també en algun moment ho fareu a nivell individual.
Finalment fareu una conferència o gravació o un vídeo en anglès explicant la nostra Diada, per això caldrà fer un guió, on haurem d’aprendre a sintetitzar i tenir clar quines són les idees principals que volem transmetre, per donar a conèixer l’11 de setembre.

Any del tricentenari

 

Procés

Iniciarem el tema amb tot el grup classe, fent una pluja d’idees sobre el que sabeu. Es tractarà de veure el que coneixeu en un inici i quins coneixements adquiriu al llarg del treball, veure com sou capaços de reflexionar sobre els fets ocorreguts a Catalunya en aquest període i quin anàlisis arribeu a fer en finalitzar el projecte.
Realitzareu un conjunt d’ACTIVITATS sobre “L’onze de setembre, la guerra de successió i els fets de 1714 a Catalunya”. El material de consulta i webs ja està a la vostra disposició.

 

L'Onze de Setembre

A partir d'una manifestació actual d'un 11 de setembre, un avi explica a la seva néta les causes, el desenvolupament i les conseqüències de la Guerra de Successió (1700-1714), referint-se especialment a la jornada de l'Onze de Setembre de 1714.

http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=18134&p_alg=onze%20setembre

 

12 animacio setembre1

                                                         Font dibuix: tricentenari

 
Avaluació

L’avaluació consistirà en la revisió conjunta per part dels equips i per la mestra dels aspectes següents:

  • El treball en equip.
  • El treball i responsabilitats individuals.
  • La redacció i presentació del dossier.
  • Les aportacions o intervencions en les activitats de tot el grup classe.
  • La prova individual per veure si s’ha assimilat el que s’ha treballat.
  • Els treballs complementaris: power o guió i àudio o vídeo en anglès.

Cada equip farà la rúbrica  d’avaluació i cada membre l’autoavaluació. La mestra també farà la rúbrica.

 

Urna  Escons Parlament

 Els alumnes de 6è ens hem informat sobre el que són unes eleccions i en concret hem seguit el procés electoral de les "ELECCIONS AL PARLAMENT DE CATALUNYA" del dia 27 de setembre del 2015.

Hem tractat de conèixer com funcionen les eleccions i com està establert el circuit de representació ciutadana. Hem seguit el funcionament de la campanya electoral, el procés electoral i els resultats. A partir d'aquí hem fet l'anàlisi de la situació i hem donat les nostres opinions sobre els resultats.

DSC00067 

DSC00054

DSC00058  DSC00060

DSC00065

En aquestes eleccions s'han presentat els següents partits o coalicions: Junts pel Sí, C's, Catalunya sí que es pot, PSC, PP, cup i unió. Ha guanyat la coalició "Junts pel Sí", però no ha aconseguit la majoria absoluta, ja que ha obtingut 62 escons i en precisa 68, per tant necessitarà el recolzament d'un altre partit, potser "la cup"?. El següent més votat és el partit de "Ciutadans" que ha obtingut 25 diputats.

Unai Velasco, Victor Prieto, Daniel Luque i Guillem Varela.

 

Escons al Parlament 2015

El resultat de les eleccions crea incertesa ja que els partits independentistes han tingut majoria en escons però no en vots. Val a dir que no era un plebiscit, tot i que la lectura era aquesta. Per ser-ho calia un referèndum però no es va poder fer.

Dani Belmonte, Gerard Sayos, Tatiana Marín i Eric Eslava.

 

 

 

VIATGE VIRTUAL

Els alumnes de 6è havíem de planificar i organitzar un viatge a qualsevol lloc del món. Per parelles hem escollit el nostre lloc preferit.

 

VIATGE A HAWAÏ

hawaii map

Big Island Hawaii Intro 345x225   757f1270 c41b 11e3 90c0 9fb57e7c9f35 HawaiianAirlines

Fer aquest projecte de viatge ha estat una experiència molt bonica i especial. Ens hem posat en situació, com si realitzéssim el viatge realment. Hem pogut gaudir de conèixer a través de vídeos, web i guies turístiques, els meravelloses paisatges de Hawaï.

Golf Hawaii hawaii 23339685 1024 768

Tot i ser un viatge virtual, ens ho hem passat molt bé i hem après molt d’aquest paradís que és Hawaï, la seva història, la seva cultura i les seves platges. No ens pensàvem que el viatge surtis tant car. També hem vist quan important és planificar bé un viatge, saber quina documentació necessites, si cal vacunar-se, quin tipus de roba cal portar, que podem gastar i planificar en funció de la nostra economia, els dies que podem fer i els llocs que podem visitar, etc.

Sandy Beach Surfing Photo   Peixos

Tant de bo algun dia puguem gaudir realment visitant Hawaï!

Foto parella. Arnau i Pablo

Arnau Costa i Pablo

ELECCIONS


A l’escola Arc iris ja de ben petits estem acostumats a fer eleccions, en fem per escollir els nostres delegats. Quan hem fet un gegant i capgrossos a l’escola, també hem fet votacions per escollir quin personatge o personatges ens representaria i hem fet votacions en moltes altres ocasions.

 

ELECCIONS A L'AJUNTAMENT DE

BARCELONA


El 24 de maig d'aquest any, hem tingut eleccions municipals a Barcelona i altres ciutats de Catalunya i d’Espanya, a més d’autonòmiques, no a Catalunya. Ens hem informat del que són i que representen les eleccions, qui es pot presentar, què són els partits, hem repassat que és cens, que vol dir vot en blanc, vot nul, etc. Hem comentat una mica les diferències entre els partits i analitzat els resultats.


Les nostres opinions, la dels alumnes de 6è, és un reflex del que pensa la nostra societat, opinions diverses, visions diferents de governar i de fer ciutat. Pensem que és important el respecte entre els partits tot i les diferències. Intentar que qui governi la nostra ciutat en minoria o en majoria pactant amb altres grups, ho faci de la millor manera, pel bé de tots. És important aconseguir que Barcelona sigui un lloc de convivència i creixement econòmic i que a més de repartir riquesa siguem capaços de crear-la pel bé de tots els ciutadans.

 

RESULTATS

Participació: 60,61%. Regidors total: 41.

Resultats eleccions Barcelona

Candidats:

Barcelona en Comú. Ada Colau.
CIU. Xavier Trias.
Ciutadans. Carina Mejías
ERC. Alfred Bosch
PSC. Jaume Colboni
PP. Alberto Fernádez.
CUP. Mª José Lecha

elegits

 

ANÀLISI I OPINIONS


Recull d’alguns textos sobre l’opinió dels alumnes.

En aquestes eleccions municipals de Barcelona hi ha hagut un gir cap a l’esquerra i una abundància de vots de joves, que han girat cap a l’esquerra, són els que no tenen feina i un futur incert, degut a la crisi.
La corrupció ha castigat partits com el PP, PSC i CIU.
Barcelona en Comú ha guanyat, però per sols 1 regidor de diferència amb CIU, en té 11 i per tenir majoria absoluta haurà de pactar amb altres partits d’esquerra, però no li serà fàcil ja que entre ells hi ha diferències, com ERC i la CUP que són independentistes i Barcelona en Comú no, o bé haurà de governar en minoria amb els seus 11 regidors, són molts pocs per governar, així que ho tindrà difícil, tot i que pot fer-ho.


Em sembla un canvi molt gran perquè Barcelona passarà d’una alcaldia quasi liberal a una alcaldia d’esquerra, espero que tot això surti bé, i espero que Ada Colau sigui llesta i creï riquesa i benestar i que poleixi una mica les seves aspiracions de partit i miri pel bé de tots els barcelonins. Hi ha també un altre problema, governar en minoria o pactar? La meva opinió seria pactar, però amb qui? CUP i ERC són independentistes, qui cedirà què?


Penso que és bo que hagi guanyat l’Ada Colau perquè crec que millorarà el tema de la crisi i ajudarà als immigrants i a la gent pobre d’alguns barris de Barcelona. Em refereixo als barris obrers o que no tenen molts diners. Crec que pot anar bé ja que porta idees clares.


Tot i que m’agrada que la Colau lluiti contra els corruptes i que no vol corruptes a l’Ajuntament de Barcelona, em preocupa el que farà amb una de les fonts més importants que té Barcelona, que és el turisme, els ingressos que això representa per la ciutat. Aquests diners que genera es poden invertir pel bé de la ciutat i dels ciutadans.


No se si es produirà un descontrol, ja que és difícil que Barcelona en Comú governi en solitari amb 11 regidors, si no aconsegueix pactar amb altre grups. Crec que ha guanyat la Colau perquè és molt d’esquerra i ara tot i que diuen que l’economia ha millorat, les famílies encara no ho noten i la gent jove no té feina. Jo crec que si la Colau fes les coses bé aniria bé per a tots, però si fa tot el que ha dit em preocupa, perquè no penso que vagi bé per Barcelona, així i tot cal estar esperançats.