tortugaA l’Arc iris tenim un centre reproductor de tortuga mediterrània (Testudo hermanni). El nostre objectiu es col·laborar de forma directa i educativa en la protecció dels animals protegits i/o en perill d’extinció, en aquest cas de la tortuga mediterrània.

Els nostres alumnes estudien com és?, on viu? Com viu i com s’alimenta?, com es reprodueix? Com és el seu hàbitat? Quins factors l’afecten? per què cal protegir-les i que podem fer? etc. Els alumnes de Cicle Inicial que treballen el projecte interdisciplinari de les tortugues són els que porten les cries de l’Arc Iris al centre reproductor de Masquefa, al Garraf, on també realitzen una visita pedagògica al centre.

Des de 1997 fins el curs actual, l’escola Arc Iris participa en el projecte de criar en captivitat exemplars de tortuga mediterrània (Testudo hermanni), per reintroduir-les a l’Alt Empordà i s’està procedint a la reintroducció tant al Garraf com al Montsià. Totes les tortugues estan donades d’alta pel Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat de Catalunya, i deixades en dipòsit en la nostra instal·lació. Les poblacions de tortuga mediterrània estan avui en greu perill d’extinció a causa de la destrucció del seu hàbitat, els incendis forestals i la recol·lecció d’exemplars per motius comercials.