DSC01330

Els alumnes de PGA, PGB i PGC per fi hem pogut anar de colònies i hem passat uns dies fantàstics al Mas Batllori.

A l'enllaç de sota us deixem unes quantes fotos de la nostra estada fora de casa, en unes colònies on hem estat al Llac de Banyoles, hem fet excursions, tallers de supervivència, tallers d'hèrptils, jocs de nit i moltes coses més. I el millor de tot és que ens ho hem passat d'allò més bé!

FOTOS | COLÒNIES MAS BATLLORI

Per començar aquest tercer i últim trimestre, els motivats hem fet art abstracte.

Seguint la línia de Kandinsky o Joan Miró, entre d'altres artistes de l'art abstracte, hem fet aquestes cares ben colorides. Malgrat que totes seguien un mateix patró inicial, han sortit ben diferents i cadascú li ha donat el seu toc personal.

A continuació podeu veure el resultat final i tot el procés d'elaboració.

9 abstract

1 abstract

2 abstract

3 abstract

4 abstract

5 abstract

6 abstract

7 abstract

8 abstract

Els i les comapanyes  de cinquè us repten a endevinar aquestes petites endevinalles, segur  que si penseu bé les encertareu.

e1

E2

Aquesta setmana els nens i nenes de l’escola Arc Iris estem fent el Projecte Aigua.

A l’escola i a casa utilitzem aigua per rentar, per dutxar-nos, per beure, per cuinar… malauradament no tot el món pot gaudir d’aquest privilegi. En alguns llocs del món tenen problemes per aconseguir aigua potable, es a dir, aigua que no afecta a la nostra salut, aigua tractada.

Una de cada tres persones en el món no tenen accés a aigua potable, segons dades d’Unicef.

Entre els motius principals es troba el canvi climàtic, sequeres i desglaç de les glaceres, el creixement de la població i la sobredemanda de productes industrials.

Els nens i nenes de cinquè han fet un decàleg de bones pràctiques per tal de reduir el consum d’aigua a l’escola.

QUÈ PODEM FER DES DE L’ESCOLA PER REDUIR EL CONSUM D’AIGUA?

1. Fer un depurador de aigües grises per regar les plantes i per als pinzells.
  2. Fer un filtre per a tota l'aigua que ha sobrat per dutxar-nos.
  3. Agafar aigua del mar i treure la sal per rentar se amb ella o l'hi fiquem minerals i la filtren bé i ja és aigua mineral potable.
  4. No se si es pot fer però per l'aigua del vàter podríem utilitzar les aigües grises.
  5. Aspersors automàtics a determinada hora per regar  les plantes.
  6. No mantenir l’aigua de les dutxes del gimnàs oberta mentre t’ensabones.
  7. Les cuineres que no passin aigua als plats bruts abans de posar-ho al rentaplats.
  8. No jugar ni fer tonteries amb l'aigua (excepte a la festa de l’aigua).
  9. Canviar les aixetes que tenim.
  10. No demanar més aigua quan no tens tanta set.
  11. Intentar que no caigui l’aigua i no fer marranades amb l’aigua.
  12. Guardar l’aigua que no s'ha fet servir.
  13. No regar excesivament les plantes o provar de fer-ho amb aigües grises.
  14. Evitar comprar productes que requereixen molt aigua.
  15. Controlar el fluix d’aigua.
  16. No malgastar aigua de les aixetes.
  17. Reutilitzar l’aigua de la pluja, i la de les cuines de fregar el plats per regar.
  18. Les cisternes del lavabo, també es poden posar de mitja descàrrega.
  19. Tancar l’aixeta quan no és necessari.
  20. Posar cubells quan plou i reutilizar l’aigua per regar les plantes.
  21. No tirar l’aigua de la gerra del menjador que sobri a la pica.
  22.  Evitar que les aixetes degotin quan no els estàs fent servir.
  23. Revisar les aixetes amb temporitzador mesurar el temps que cau d’aigua i reduir-lo si és massa.
  24. Instalar cisternes de doble descàrrega.
  25. Fer cartells recordant com es fan servir les aixetes i les cisternes amb dibuixos sobretot per els mes petits.
  26. No obrir l'aixeta si ens estem posant sabó.
  27. Aprofitar l'aigua de pluja per regar les plantes.
  28. Posar la rentadora i el rentaplats quan estiguin ben plens.
  29. Que l'aigua que sobri del menjador es reutilitzi per l'hort.
  30. Posar una brida a cada aixeta per a que sorti menys aigua.
  31. No utilitzar tant paper de vàter perquè si no hem de tirar de la cadena vàries vegades.
  32. No utilitzar tanta aigua quan ens rentem les mans.
  33. Utilitzar aigua grisa per regar les plantes.

totoro

El confinament també ha estat un temps on els nostres alumnes han fet ús de la seva creativitat i fantasia al llarg d'uns mesos on les presses han desaparegut.

Aquí trobareu la feina de l'A.C, alumne de cinquè que va fer un fotograma de Totoro, un conegut personatge de l'imaginari cinematogràfic japonès.

L'A.C ens va explicar, en una videotrobada amb els nens i nenes de la classe, tot el procés de creació!

Aquí podeu veure tota l'animació: