Els nens i nenes de tercer ja han finalitzat el projecte del cos humà. Han estat uns mesos intensos en quan a aprenentatges, descobriments i vivències... Ens fa una mica de pena que s'acabi... Han fet una gran feina. Us deixem uns videos de les exposicions finals del projecte. Cliqueu aquí!.

cos huma

IMG 0611

Avui alguns nens i nenes de tercer hem aprofitat les bones temperatures per fer una estona de lectura al bosquet. Estàvem de lo més a gust!. Cliqueu aquí per veure més fotos!.

 

A tercer estem treballant en un projecte del cos humà.

 

foto 1

Tot va començar perquè teníem molts dubtes sobre el cos humà.

Hem anat portant molts llibres, radiografies, revistes, imatges i els hem deixat a l’aula per consultar. A l’aula tenim un panell amb tot allò que estem fent i esteu convidats a passar-hi i donar un cop d’ull.

 

foto 0

 

Hem començat a treballar en grups cooperatius on cadascú té un paper important: secretari/a, l’organitzador/a, l’encarregat/da de material i el/la portaveu i estem molt engrescats.

 

Un dia vam pujar a poli i vam fer fotos de diferents moviments, després a l’aula vam estar pensant com era possible allò del moviment, i vam descobrir que per a que el cos es mogui necessitem veure o escoltar alguna cosa, després li enviem un senyal al cervell i finalment es produeix el moviment.

A plàstica, amb la Carmina, vam crear un personatge amb cartolina de colors i fasteners i ens vam adonar que li faltaven, en alguns casos, algunes parts del cos, que sense elles no ens podíem moure.

A l’aula també vam fer un dibuix de nosaltres mateixos i va ser molt divertit veure els nostres dibuixos i reflexionar sobre les parts del nostre cos. També vam anar amb l'Alegria, al Caixaforum a veure Veus i Ritmes d’Àfrica, un taller de percussió on utilitzavem diferents parts del cos per fer ritme i per mouren’s.

foto 2

Ara mateix, estem fent una maqueta d’una part del cos humà articulada. Ens vam haver de posar d’acord per decidir què fer, abans però, cada membre del grup va haver de fer un esboç d’allò que volíem fer. Després ens vam posar d’acord  per buscar el material que necessitaríem i vam aprofitar alguns materials que teníem a l’aula i els vam reciclar, també hem fet servir material de l’aula de plàstica on un munt de possibilitats per crear i fer la nostra maqueta.

 

foto 4

Paral·lelament, cada grup ha començat ja a treballar i a investigar sobre un tema diferent del cos humà, estem buscant informació i fent un guió per fer una exposició oral. Així estem investigant sobre Els ossos, Els músculs, Les articulacions, Lesions i malaties freqüents de l’aparell locomotor, Curiositats sobre el cos humà, El cos humà i l’esport. Els Falcons i per últim, El cos humà i l’alimentació.

Encara ens queda molta feina per fer i ja us anirem explicant!.

Cliqueu aquest enllaç per veure més fotos!.

 

 

IMG 0517

La classe de tercer hem començat un nou projecte sobre el cos humà. De moment estem investigant, buscant, descobrint, compartint informacions... Estem engrescats i amb moltes ganes d'aprendre... anem allà!!.

Arrel d’algunes qüestions que van sorgir entre els alumnes, la classe de tercer vam decidir iniciar un petit projecte sobre el clima i el temps.

El projecte s'anomena Quin temps més boig!. Estem fent de dones i homens dels temps per uns dies i estem descobrint moltes coses sobre la meteorologia.

 IMG 0279

Sabíeu que la paraula meteorologia ve del grec? Meteoro significa “alt en el cel” i logia significa “coneixement o tractat. Els meterorolegs estudien la previsió del temps i aquesta previsió és molt útil per alguns oficis com els mariners, els bombers, els pilots o els pagesos. A banda també necessitem saber la previsió per saber quina roba hem de treure de l’armari!.

Per una altra banda no és el mateix el temps que podem contar en anys, mesos, dies, hores, segons..que el temps atmosfèric, que és tot allò que passa a l’atmosfera.

El temps que fa, depen en gran mesura del sol què ens arriba ja que és ell el que fa que ens arribi el vent de diferents maneres o de que les temperatures baixin o pugin, i un dels principals causants del canvi de les estacions.

A l’aula, vam aprofitar una tarda per escoltar un conte que parlava sobre la tramuntana. Conta la llegenda què ningú ha vist la boca que bufa el vent de tramuntana. La boca del vent de tramuntana viu amagada en una cova allà pel Nord i aquella cova la cuiden un vell i una velleta. L’única manera de veure la boca és entrant amb una espelma sense què aquesta s’apagui, els nens i nenes de tercer volen entrar amb una llanterna, però això ja és un altra història…

 

IMG 0284

 

A més a més, hem conegut de primera mà els instruments i eïnes que fan servir els metereolegs per estudiar el temps. Els hem trobat a la caseta de meteorologia de l’escola!.

Així ja sabem qué és i per a qué es fa servir un anenòmetre, un baròmetre, un penell, un termòmetre, un pluviòmetre i un higròmetre!.

El Fèlix ens va portar un dia la previsió d’aquella setmana impressa i vam aconseguir interpretar la llegenda de símbols d’una setmana sencera a Barcelona!. I el Pau, que havia estat a Escòcia, ens va portar un resum del temps i van veure que diferent és el clima d'allà.

 

 IMG 0298

Encara ens queda una mica de feina per fer i de tot això us seguirem informant al proper programa de ràdio que es farà a l'escola el 14 de desembre on l'Axel i la Greta us parlaran de tot això i molt més. Esperem que ho gaudiu tant com nosaltres!.

Per veure més fotos clickeu aquí!.

 

Us deixem uns refranys sobre el temps:

Cada gota de pluja fa el seu fang.

Cada gota que plou té on caure.

Cel a borreguets, aigua a canterets.

 

Cel rogent, pluja o vent.

Cel roig al matí, pluja en cami.

De la flor de gener, ningú no omple el graner.

Al gener, tanca la porta i encén el braser.

A l’hivern boirina i neu per veïna.

A la tardor, ni fred, ni calor.

Any plujós, pagès joiós.

Mai plou de tan bona gana, quan ho fa de tramuntana.

I per últim....

Cel de panxa de burra, pluja segura.

El fred i el gel no es queden al cel.

(1 de desembre de 2017)

 

panxa de burra